Hibrid technológia

Eljött az idő, hogy megtapasztalja a Suzuki Hibrid benzin-elektromos üzemű fejlett, hibrid járműtechnikai rendszereinket. 

A hibridtechnológia csökkenti a szén-dioxid kibocsátást, és javítja az üzemanyag-takarékosságot, ami alacsonyabb fenntartási költségeket jelent. A Suzuki Hibrid technológiáját kis súlyú karosszériáinkkal egyesítve nemcsak még gazdaságosabbak, de fürge teljesítményt is biztosítanak.

Lágy hibrid Hibrid Elektromos hálózatról tölthető hibrid
12 voltos lágy hibrid 48 voltos lágy hibrid

Ez a 12 voltos hibrid rendszer olyan helytakarékos, egyúttal könnyűsúlyú egység, amely magában foglalja a generátorként és indítómotorként egyaránt működő integrált indítógenerátort (más néven ISG). A motorhoz szíjjal kapcsolódó ISG a jármű elindulásakor és gyorsításakor segíti a motor működését, ezenkívül regeneratív fékezéssel áramot is fejleszt, ami hozzájárul az üzemanyag-takarékosság javításához és a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez.

Az autókhoz kifejlesztett hibrid benzin-elektromos motorrendszerünk a vezető ülés alatt elhelyezett nagy teljesítményű, kompakt lítiumion-akkumulátor segítségével energiatárolásra is képes, emellett az integrált indítógenerátorral működtetett motorleállító funkciót (stop & start) is tartalmaz. A Suzuki Hibrid 12V rendszer csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját, minden egyéb körülmény esetén az ISG-egység segítségével teszi lehetővé a motor zökkenőmentes és csendes újraindítását.

A hibrid gyorsulás közben biztosított energiarásegítés miatt úgy nevezett lágy hibrid rendszernek tekinthető, amely ideális a kompakt autókban történő alkalmazás szempontjából, és mindössze 6,2 kg-mal növeli az összsúlyt.

A regeneratív fékezésnek köszönhetően, amelynek során a kinetikus energia villamos energiává alakul, az ISG a hagyományos generátoroknál nagyobb hatásfokkal termel áramot. Az ISG-egység azonnal érzékeli a fékpedál lenyomását, és egyaránt tölti a lítiumion-akkumulátort és a 12 voltos hagyományos akkumulátort.

*Az Ignis és a Swift modellekhez a motort, a váltószerkezetet és a hibrid rendszert illetően összesen 3+7 év garanciát vállal a Suzuki: az autó többi részére vonatkozó általános 3 év jótállás felett tehát további 7 év extra garancia jár ezekre a kulcsfontosságú elemekre. Az általános garancia fogyasztók** részére 3 évig érvényes, a kiegészítő Hybrid Pro (motor, váltószerkezet, hibrid rendszer) garanciaajánlat +7 évig (vagy 200 000 km-ig) érvényes. További részletekről érdeklődjön a márkakereskedésekben!

** jogszabályban meghatározva

A Suzuki könnyű és kompakt új hibrid rendszere egy meghajtó funkcióval is ellátott Integrált Indítógenerátorból (ISG) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban tárolódik. A rendkívül hatékony töltési folyamat gyakori motorrásegítést tesz lehetővé. A tárolt energiának köszönhetően a hibrid rendszer az utazósebesség elérése után minimalizálja az áramfelhasználás benzinmotorra háruló terhelését. Az automata Start/Stop rendszerrel megállított benzinmotort simábban és egyenletesebben újraindítja, míg az üzemanyagigényes gyorsítás során az ISG saját nyomatékát használó két funkciójával (nyomatéknövelés és nyomatékkiegyenlítés) tovább segíti annak működését.

Nyomatékkiegyenlítés

A nyomatékkiegyenlítés az ISG nyomatékát felhasználva rásegít a benzinmotor forgatónyomatékára, így kompenzálja a gyorsítási folyamat során fellépő késleltetett motorválaszt.

Nyomatéknövelés

A nyomatéknövelés zökkenőmentesebbé teszi a gyorsítást azáltal, hogy az ISG forgatónyomatékával támogatja a benzinmotor nyomatékát, amíg a turbófeltöltő a motorba nem juttatja a sűrített levegőt.

ISG alapjárati mód

Mikor a kuplungot kinyomjuk a lassításhoz, és a motor fordulatszáma az alapjárati fordulatig csökken, az ISG alapjáraton tartja a benzinmotort és leállítja az üzemanyag-felhasználást. Miután az alapjárat folytonos, a jármű igény szerint bármikor visszagyorsítható.

*A Vitara, S-CROSS és Swift Sport modellekhez a motort, a turbófeltöltőt, a váltószerkezetet és a hibrid rendszert illetően összesen 3+7 év garanciát vállal a Suzuki: az autó többi részére vonatkozó általános 3 év jótállás felett tehát további 7 év extra garancia jár ezekre a kulcsfontosságú elemekre. Az általános garancia fogyasztók** részére 3 évig érvényes, a kiegészítő Hybrid Pro (motor, turbófeltöltő, váltószerkezet, hibrid rendszer) garanciaajánlat +7 évig (vagy 200 000 km-ig) érvényes. További részletekről érdeklődjön a márkakereskedésekben!

** jogszabályban meghatározva

Az elektromotor csendesen és zökkenőmentesen beindítja a járművet, és egyedül hajtja alacsony sebességen.

Magasabb sebességen és intenzív gyorsuláskor az elektromotor
és az erős, mégis nagymértékben üzemanyag-takarékos 1,8 literes benzinmotor hajtja az autót, miközben szükség esetén a hibrid akkumulátor töltését is biztosítja.

Ha az akkumulátor töltöttségi állapota alacsony, a benzinmotor vezetés közben tölti az akkumulátort az inverteren keresztül, illetve az elektromotor a regeneratív fékezés során keletkező energiát használja áramgenerálásra és az akkumulátor töltésére.

Ha megállítja az autót, az összes egység leáll az energiaveszteség megakadályozása érdekében.

 

*A Hibrid Vitara és a Swace modellhez a motort, az elektromotort, a hibrid rendszer elemeit, hibrid akkumulátor zárlat miatti meghibásodását és a váltószerkezetet illetően összesen 3+7 év garanciát vállal a Suzuki: az autó többi részére vonatkozó általános 3 év jótállás felett tehát további 7 év extra garancia jár ezekre a kulcsfontosságú elemekre. Az általános garancia fogyasztók** részére 3 évig érvényes, a kiegészítő Hybrid Pro+ (motor, elektromotor, a hibrid rendszer elemei, hibrid akkumulátor zárlat miatti meghibásodása, váltószerkezet) garanciaajánlat +7 évig (vagy 200 000 km-ig) érvényes. További részletekről érdeklődjön a márkakereskedésekben!

** jogszabályban meghatározva

Külső hálózatról is tölthető

Hibrid üzemmódok:
-EV (Csak elektromos hajtás)
-HV (Benzinmotor + elektromos hajtás)
-Auto EV/HV (Automatikus EV/HV)
-CHG (Akkumulátor töltés)

Gyorsítás és egyenletes haladás során az akkumulátorból származó energia elektromotorhoz jut és ez hajtja meg a kerekeket. Amikor az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony a belsőégésű motor beindul, hogy mechanikus erőt továbbítson a kerekeknek, ilyenkor úgy működik, mint egy hagyományos hibridautó.

*Az Across modellhez a motort, az elektromotorokat, a hibrid rendszer elemeit, hibrid akkumulátor zárlat miatti meghibásodását, külső töltőegységet és a váltószerkezetet illetően összesen 3+7 év garanciát vállal a Suzuki: az autó többi részére vonatkozó általános 3 év jótállás felett tehát további 7 év extra garancia jár ezekre a kulcsfontosságú elemekre. Az általános garancia fogyasztók** részére 3 évig érvényes, a kiegészítő Hybrid Pro+ (motor, elektrormotor, a hibrid rendszer elemei, hibrid akkumulátor zárlat miatti meghibásodása, külső töltőegység, váltószerkezet) garanciaajánlat +7 évig (vagy 200 000 km-ig) érvényes. További részletekről érdeklődjön a márkakereskedésekben!

** jogszabályban meghatározva

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Ignis

Ignis

már 5 800 000 Ft-tól

Swace

Swace

már 11 550 000 Ft-tól

Across

Across

már 24 570 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

Filmek

Ismerje meg a Suzuki technológiát, kisfilmjeink segítségével! Nézze meg miért különlegesek a hibrid motorjaink!

Ismerje meg hibrid autóink működésést

Suzuki Hibrid technológiák

Hogyan vezessünk télen hibridet?

Motorjaink

A BoosterJet motorok fogyasztása optimalizált. Kisebb üzemanyag igény és már alacsony fordulatszámon elérhető maximális dinamizmus jellemzi őket.

Fedezze fel a BoosterJet motorban rejlő lehetőségeket legnépszerűbb modelljeinkben! A BoosterJet motorok fogyasztási és kibocsátási adatai modelltől függően eltérőek. Az adatok tájékoztató jellegűek.

VITARA S-CROSS

Lágy hibrid Suzuki VITARA

A Vitara BoosterJet motorja példát mutat a teljesítmény és a hatékonyság terén. Az erőteljes, négyhengeres 1.4 BoosterJettel sportos az autó, mérsékelt üzemanyag-fogyasztás mellett.

Hibrid Suzuki VITARA

A Vitara 1,5 literes DUALJET motorját csekély fogyasztás, alacsony károsanyag-kibocsátás, nagy teljesítmény és erőteljes nyomaték jellemzik.

Lágy hibrid Suzuki VITARA

A Vitara BoosterJet motorja példát mutat a teljesítmény és a hatékonyság terén. Az erőteljes, négyhengeres 1.4 BoosterJettel sportos az autó, mérsékelt üzemanyag-fogyasztás mellett.

Hibrid Suzuki VITARA

A Vitara 1,5 literes DUALJET motorját csekély fogyasztás, alacsony károsanyag-kibocsátás, nagy teljesítmény és erőteljes nyomaték jellemzik.

2WD

AllGrip Select

6 fokozatú manuális sebességváltó

Robotizált váltó (AGS)

235

Nyomaték (Nm)

121

CO₂ kibocsátás (g/km)*

130

Lóerő (95 kW)

5,4

Fogyasztás (l/100km)*

*A Suzuki lágy hibrid modellek felszereltségtől függő üzemanyag-fogyasztása (l/100 km) és CO₂-kibocsátása (g/km) vegyes használat mellett: Vitara –WLTP-szabvány: 4,6-7,8 l/100 km, 104,7-178 g/km.

138

Nyomaték (Nm)

125,81

CO₂ kibocsátás (g/km)*

116

Lóerő (85 kW)

5,5

Fogyasztás (l/100km)*

*A Suzuki Hibrid modell felszereltségtől függő üzemanyag-fogyasztása (l/100 km) és CO₂-kibocsátása (g/km) vegyes használat mellett: Vitara –WLTP-szabvány: 4,684-7,083 l/100 km, 105,98-160,45 g/km.

235

Nyomaték (Nm)

131

CO₂ kibocsátás (g/km)*

130

Lóerő (95 kW)

5,8

Fogyasztás (l/100km)*

*A Suzuki lágy hibrid modellek felszereltségtől függő üzemanyag-fogyasztása (l/100 km) és CO₂-kibocsátása (g/km) vegyes használat mellett: Vitara –WLTP-szabvány: 4,6-7,8 l/100 km, 104,7-178 g/km.

138

Nyomaték (Nm)

137,05

CO₂ kibocsátás (g/km)*

116

Lóerő (85 kW)

6

Fogyasztás (l/100km)*

*A Suzuki Hibrid modell felszereltségtől függő üzemanyag-fogyasztása (l/100 km) és CO₂-kibocsátása (g/km) vegyes használat mellett: Vitara –WLTP-szabvány: 4,684-7,083 l/100 km, 105,98-160,45 g/km.

LÁGY HIBRID SUZUKI S-CROSS

Dinamikus motorjával és precíz váltóival a S-CROSS mindig könnyedén küzdi le az elé kerülő akadályokat, legyen szó akár a nagyvárosi dzsungel útvesztőiről, akár az országutak végtelennek tűnő kilométereiről. A méretcsökkentés elve alapján tervezett, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, turbótöltésű motor kis lökettérfogata ellenére is magasabb teljesítményt és forgatónyomatékot ad le, mint egy nála nagyobb blokk, üzemanyag-fogyasztása viszont jóval alacsonyabb.

HIBRID SUZUKI S-CROSS

Dinamikus motorjával és precíz váltóival a S-CROSS mindig könnyedén küzdi le az elé kerülő akadályokat, legyen szó akár a nagyvárosi dzsungel útvesztőiről, akár az országutak végtelennek tűnő kilométereiről. A méretcsökkentés elve alapján tervezett, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, turbótöltésű motor kis lökettérfogata ellenére is magasabb teljesítményt és forgatónyomatékot ad le, mint egy nála nagyobb blokk, üzemanyag-fogyasztása viszont jóval alacsonyabb.

LÁGY HIBRID SUZUKI S-CROSS

Dinamikus motorjával és precíz váltóival a S-CROSS mindig könnyedén küzdi le az elé kerülő akadályokat, legyen szó akár a nagyvárosi dzsungel útvesztőiről, akár az országutak végtelennek tűnő kilométereiről. A méretcsökkentés elve alapján tervezett, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, turbótöltésű motor kis lökettérfogata ellenére is magasabb teljesítményt és forgatónyomatékot ad le, mint egy nála nagyobb blokk, üzemanyag-fogyasztása viszont jóval alacsonyabb.

HIBRID SUZUKI S-CROSS

Dinamikus motorjával és precíz váltóival a S-CROSS mindig könnyedén küzdi le az elé kerülő akadályokat, legyen szó akár a nagyvárosi dzsungel útvesztőiről, akár az országutak végtelennek tűnő kilométereiről. A méretcsökkentés elve alapján tervezett, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, turbótöltésű motor kis lökettérfogata ellenére is magasabb teljesítményt és forgatónyomatékot ad le, mint egy nála nagyobb blokk, üzemanyag-fogyasztása viszont jóval alacsonyabb.

2WD

AllGrip Select

6 fokozatú manuális sebességváltó

Robotizált váltó (AGS)

235

Nyomaték (Nm)

119,8

CO₂ kibocsátás (g/km)*

130

Lóerő (95 kW)

5,3

Fogyasztás (l/100km)*

*A Suzuki lágy hibrid modellek felszereltségtől függő üzemanyag-fogyasztása (l/100 km) és CO₂-kibocsátása (g/km) vegyes használat mellett: S-Cross –WLTP-szabvány: 4,649-7,928 l/100 km, 104,95-179,2 g/km.

138

Nyomaték (Nm)

123,38

CO₂ kibocsátás (g/km)*

116

Lóerő (85 kW)

5,45

Fogyasztás (l/100km)*

*A Suzuki Hibrid modell felszereltségtől függő üzemanyag-fogyasztása (l/100 km) és CO₂-kibocsátása (g/km) vegyes használat mellett: S-Cross –WLTP-szabvány: 4,59-6,81 l/100 km, 103,96-160,73 g/km.

235

Nyomaték (Nm)

132

CO₂ kibocsátás (g/km)*

130

Lóerő (95 kW)

5,8

Fogyasztás (l/100km)*

*A Suzuki lágy hibrid modellek felszereltségtől függő üzemanyag-fogyasztása (l/100 km) és CO₂-kibocsátása (g/km) vegyes használat mellett: S-Cross –WLTP-szabvány: 4,649-7,928 l/100 km, 104,95-179,2 g/km.

138

Nyomaték (Nm)

137,29

CO₂ kibocsátás (g/km)*

116

Lóerő (85 kW)

6,06

Fogyasztás (l/100km)*

*A Suzuki Hibrid modell felszereltségtől függő üzemanyag-fogyasztása (l/100 km) és CO₂-kibocsátása (g/km) vegyes használat mellett: S-Cross –WLTP-szabvány: 4,59-6,81 l/100 km, 103,96-160,73 g/km.

Filmek

Ismerje meg a Suzuki technológiát, kisfilmjeink segítségével! Nézze meg milyen előnyökkel jár, ha BoosterJet motort választ!

SUZUKI BoosterJet – A turbómotor előnyei

ALLGRIP

AllGrip összkerékmeghajtás a még nagyobb kalandokért. Vállalatunk 1970 óta folyamatosan tökéletesíti az összkerékhajtását, ami magasabb szintre emeli a Suzuki autók képességeit.

Select Auto

Auto

Alacsony fogyasztást biztosít az átlagos útviszonyok közt. A rendszer csak akkor kapcsol összkerékhajtásra, ha csúszást érzékel.

Snow

 

Optimális beállítás a havas, poros és lefagyott utakra. Nagyobb tapadást biztosít, amikor útfelületeken gyorsít, és az autó még a csúszós utakon is stabilabban halad.

Sport

 

Élvezetesebb teljesítményt nyújt a kanyarokban, mivel nagyobb nyomaték jut a hátsó kerekekre. A gázpedál/ nyomaték-karakterisztika optimalizálásával a motor élénkebben reagál a gázadásra.

Lock*

 

Kiszabadítja az autót a hó, a sár vagy homok fogságából. A rendszer több nyomatékot továbbít a hátsó kerekekre, és a feladathoz optimalizálja az ESP® és egyéb technológiák működését.

* 60 km/órás sebességnél átkapcsol Snow üzemmódba

Az optimális 4WD rendszer

 

Az ALLGRIP AUTO az optimális 4WD rendszer, amely megkönnyíti a mindennapos vezetést különösen a csúszós vagy havas útfelületen. A viszkózus tengelykapcsolós négykerék-meghajtású rendszer automatikusan osztja meg a nyomatékot a hátsó kerekekkel, amikor azt érzékeli, hogy az első kerekek nem tapadnak az úton.

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Ignis

Ignis

már 5 800 000 Ft-tól

Swace

Swace

már 11 550 000 Ft-tól

Across

Across

már 24 570 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

VEZETÉSTÁMOGATÓ RENDSZEREK

Modelljeinkben számos vezetéstámogató rendszer hivatott növelni a biztonságot valamint segíteni az önfeledt autózás élményét.

DSBS Figyelmeztetés és felismerés Forgalmi jelzések felismerése Holttérfigyelő Adaptív tempomat Adaptív tempomat STOP & GO Parkolás 360 fokos kamera

DSBS (kombinált érzékelős vészfékasszisztens)*

 

Menet közben a két érzékelő (kamera és lézerérzékelő) meghatározza, fennáll-e az ütközés veszélye az elöl haladó járművel vagy egy gyalogossal. Ütközésveszély esetén az autó a helyzettől függően különböző módokon reagálhat.

 

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Ignis

Ignis

már 5 800 000 Ft-tól

Swace

Swace

már 11 550 000 Ft-tól

Across

Across

már 24 570 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

Figyelmeztetés és felismerés*

 

Sávtartás-figyelmeztetés

Egy hosszú nap után támogatást nyújt a vezető számára. Amikor a jármű hozzávetőleg 60 km/h fölött halad, és a sávon belül egyik széltől a másikig kóvályog, a rendszer csipogó figyelmeztető jelzést ad, és a műszerfalon fényjelzés is jelez. Ez felhívja a vezető figyelmét az álmosság vagy más tényező miatti kontrollálatlan irányváltásokra.

 

Sávelhagyás-figyelmeztetés

Miközben a jármű 60 km/h-nál nagyobb sebességgel halad, a sávelhagyásra figyelmeztető funkció meghatározza a jármű útvonalát, és ha sávelhagyást észlel fényjelzéssel (kijelző és ikon), valamint érzékelhető figyelmeztetéssel (a kormánykerék rezgetésével) figyelmezteti a vezetőt.

 

 

Sávtartó

60 és 160 km/h közötti sebességnél az autó egy (egylencsés) kamera segítségével beazonosítja a sávot. Amikor a rendszer felismeri, hogy az autó elhagyja saját sávját, automatikusan segíti a vezetőt a sávba való visszatérésben az elektromos szervokormány segítségével.

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Ignis

Ignis

már 5 800 000 Ft-tól

Swace

Swace

már 11 550 000 Ft-tól

Across

Across

már 24 570 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

Forgalmi jelzések felismerése*

 

A rendszer az egylencsés kamera segítségével figyelemmel kíséri a közúti forgalmi jelzéseket. A sebességkorlátozásra vonatkozó vagy behajtást tiltó jelzések érzékelésekor a rendszer megjeleníti az adott jelzést a műszeregységen, emlékeztetve a vezetőt, hogy az autó épp milyen jelzés mellett haladt el. Több jelzés érzékelésekor maximum három jelzés egyidejű megjelenítésére van lehetőség.

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

 

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Ignis

Ignis

már 5 800 000 Ft-tól

Swace

Swace

már 11 550 000 Ft-tól

Across

Across

már 24 570 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

Holttérfigyelés*

 

15 km/h fölött a sávváltás biztonságát két, hátulra szerelt oldalsó érzékelő biztosítja, melyek érzékelik a jármű mindkét oldalán a hátsó holtterekben lévő, vagy oda érkező járműveket. Amikor a rendszer a hátsó holtterek valamelyikében jármű közeledését vagy tartózkodását érzékeli, egy figyelmeztető LED ikon villan fel az adott oldal külső visszapillantójában. Ha a vezető sávváltáshoz irányjelez, a villogó LED ikont figyelmeztető hangjelzés kíséri. * A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

* Az egylencsés kamerának és lézerérzékelőnek léteznek korlátai az útakadályok, sávok, és forgalmi jelzések felismerésében. Kérjük, ne bízza rá magát a rendszerre, mindig vezessen biztonságosan!

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Ignis

Ignis

már 5 800 000 Ft-tól

Swace

Swace

már 11 550 000 Ft-tól

Across

Across

már 24 570 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

Adaptív tempomat(ACC)*

 

Ha az autó előtt egy másik jármű halad, az adaptív tempomat a milliméteres hullámhosszú radarral felméri a másik jármű távolságát, és a három beállítás közül kiválasztott beállításnak megfelelően automatikusan fenntartja a járművek közötti távolságot.

Ha az autó előtt nincs jármű, a rendszer fenntartja a vezető által beállított sebességet (40 km/h fölött).

 

* Az egylencsés kamerának és lézerérzékelőnek léteznek korlátai az útakadályok, sávok, és forgalmi jelzések felismerésében. Kérjük, ne bízza rá magát a rendszerre, mindig vezessen biztonságosan!

 

Állandó sebességtartás

Ha az autó az elöl haladó járműtől elegendő távolságra van, a beállított állandó sebességgel halad.

 

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől és modelltől függően változhatnak.

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Ignis

Ignis

már 5 800 000 Ft-tól

Swace

Swace

már 11 550 000 Ft-tól

Across

Across

már 24 570 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

Adaptív tempomat STOP & GO

 (Vitara modelleknél kizárólag a hatsebességes automata váltós változat esetében)

 

Az adaptív tempomaton felül a Stop & Go funkció segíti a vezetőt a gyorsításban és fékezésben, miközben biztonságos távolságot tart fenn az elöl haladó járműtől. A Stop & Go funkcióval ellátott adaptív tempomat képes az autót akár teljesen lefékezni az elöl haladó jármű mögött, és további támogatást nyújtani a vezető részére, például forgalmi dugók esetén.

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Ignis

Ignis

már 5 800 000 Ft-tól

Swace

Swace

már 11 550 000 Ft-tól

Across

Across

már 24 570 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

PARKOLÁS

 

Hátsó kamera

A kijelző mutatja a hátsó kamera által rögzített képet, ezzel javítva az autó hátsó részének láthatóságát tolatás közben.

 

Első és hátsó parkolási érzékelők

A lökhárítókba épített ultrahangalapú szenzorok érzékelik az akadályokat, és a multiinformációs kijelzőn látható vizuális jelzéssel, valamint hallható hangjelzéssel figyelmeztetik a vezetőt.

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

Az egylencsés kamerának és lézerérzékelőnek léteznek korlátai az útakadályok, sávok, és forgalmi jelzések felismerésében. Kérjük, ne bízza rá magát a rendszerre, mindig vezessen biztonságosan!

 

Hátsó keresztirányú forgalmi figyelmeztetés*

Tolatás közben maximum 8 km/h sebességig a jármű két, hátulra szerelt, oldalsó szenzort használva figyelmezteti a vezetőt az oldalról érkező jármű- vekre, a parkolóhelyről történő tolatáskor. Jármű érzékelése esetén a vezető a multiinformációs kijelzőn vizuális jelzést láthat, és figyelmeztető hangjelzést hallhat. Ennek segítségével a vezető biztonságosabb módon manőverezhet ki olyan parkolóhelyekről, ahol a jármű egyik, vagy mindkét oldalán korlátozottak a látási viszonyok.

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Ignis

Ignis

már 5 800 000 Ft-tól

Swace

Swace

már 11 550 000 Ft-tól

Across

Across

már 24 570 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

360 FOKOS KAMERA

 

A 360 fokos nézet növeli a biztonságot és kényelmet. A négy (első, hátsó és két oldalsó) kamera változatos nézőpontokat kínál, beleértve a 3D-nézetet a biztonságos induláshoz, valamint a felülnézetet a biztonságosabb parkolás érdekében. Elérhető a 9 colos érintőpaneles infotainment-rendszerrel együtt, amely az új S-CROSS GLX szint alapfelszereltségének része.

 

A 360 fokos nézetet adó kamerának vannak holtterei, ezért nem helyettesíti a biztonságos vezetést. Kérjük, ne hagyatkozz kizárólag erre a rendszerre! Mindig vezess biztonságosan!

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Ignis

Ignis

már 5 800 000 Ft-tól

Swace

Swace

már 11 550 000 Ft-tól

Across

Across

már 24 570 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

DSBS

DSBS (kombinált érzékelős vészfékasszisztens)*

 

Menet közben a két érzékelő (kamera és lézerérzékelő) meghatározza, fennáll-e az ütközés veszélye az elöl haladó járművel vagy egy gyalogossal. Ütközésveszély esetén az autó a helyzettől függően különböző módokon reagálhat.

 

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Ignis

Ignis

már 5 800 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

Figyelmeztetés és felismerés

Figyelmeztetés és felismerés*

 

Sávtartás-figyelmeztetés

Egy hosszú nap után támogatást nyújt a vezető számára. Amikor a jármű hozzávetőleg 60 km/h fölött halad, és a sávon belül egyik széltől a másikig kóvályog, a rendszer csipogó figyelmeztető jelzést ad, és a műszerfalon fényjelzés is jelez. Ez felhívja a vezető figyelmét az álmosság vagy más tényező miatti kontrollálatlan irányváltásokra.

 

Sávelhagyás-figyelmeztetés

Miközben a jármű 60 km/h-nál nagyobb sebességgel halad, a sávelhagyásra figyelmeztető funkció meghatározza a jármű útvonalát, és ha sávelhagyást észlel fényjelzéssel (kijelző és ikon), valamint érzékelhető figyelmeztetéssel (a kormánykerék rezgetésével) figyelmezteti a vezetőt.

 

 

Sávtartó

60 és 160 km/h közötti sebességnél az autó egy (egylencsés) kamera segítségével beazonosítja a sávot. Amikor a rendszer felismeri, hogy az autó elhagyja saját sávját, automatikusan segíti a vezetőt a sávba való visszatérésben az elektromos szervokormány segítségével.

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Ignis

Ignis

már 5 800 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

Forgalmi jelzések felismerése

Forgalmi jelzések felismerése*

 

A rendszer az egylencsés kamera segítségével figyelemmel kíséri a közúti forgalmi jelzéseket. A sebességkorlátozásra vonatkozó vagy behajtást tiltó jelzések érzékelésekor a rendszer megjeleníti az adott jelzést a műszeregységen, emlékeztetve a vezetőt, hogy az autó épp milyen jelzés mellett haladt el. Több jelzés érzékelésekor maximum három jelzés egyidejű megjelenítésére van lehetőség.

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

 

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

Holttérfigyelő

Holttérfigyelés*

 

15 km/h fölött a sávváltás biztonságát két, hátulra szerelt oldalsó érzékelő biztosítja, melyek érzékelik a jármű mindkét oldalán a hátsó holtterekben lévő, vagy oda érkező járműveket. Amikor a rendszer a hátsó holtterek valamelyikében jármű közeledését vagy tartózkodását érzékeli, egy figyelmeztető LED ikon villan fel az adott oldal külső visszapillantójában. Ha a vezető sávváltáshoz irányjelez, a villogó LED ikont figyelmeztető hangjelzés kíséri. * A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

* Az egylencsés kamerának és lézerérzékelőnek léteznek korlátai az útakadályok, sávok, és forgalmi jelzések felismerésében. Kérjük, ne bízza rá magát a rendszerre, mindig vezessen biztonságosan!

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

Adaptív tempomat

Adaptív tempomat(ACC)*

 

Ha az autó előtt egy másik jármű halad, az adaptív tempomat a milliméteres hullámhosszú radarral felméri a másik jármű távolságát, és a három beállítás közül kiválasztott beállításnak megfelelően automatikusan fenntartja a járművek közötti távolságot.

Ha az autó előtt nincs jármű, a rendszer fenntartja a vezető által beállított sebességet (40 km/h fölött).

 

* Az egylencsés kamerának és lézerérzékelőnek léteznek korlátai az útakadályok, sávok, és forgalmi jelzések felismerésében. Kérjük, ne bízza rá magát a rendszerre, mindig vezessen biztonságosan!

 

Állandó sebességtartás

Ha az autó az elöl haladó járműtől elegendő távolságra van, a beállított állandó sebességgel halad.

 

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől és modelltől függően változhatnak.

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

Adaptív tempomat STOP & GO

Adaptív tempomat STOP & GO

 (Vitara modelleknél kizárólag a hatsebességes automata váltós változat esetében)

 

Az adaptív tempomaton felül a Stop & Go funkció segíti a vezetőt a gyorsításban és fékezésben, miközben biztonságos távolságot tart fenn az elöl haladó járműtől. A Stop & Go funkcióval ellátott adaptív tempomat képes az autót akár teljesen lefékezni az elöl haladó jármű mögött, és további támogatást nyújtani a vezető részére, például forgalmi dugók esetén.

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Új Swift

Új Swift

már 6 130 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

Parkolás

PARKOLÁS

 

Hátsó kamera

A kijelző mutatja a hátsó kamera által rögzített képet, ezzel javítva az autó hátsó részének láthatóságát tolatás közben.

 

Első és hátsó parkolási érzékelők

A lökhárítókba épített ultrahangalapú szenzorok érzékelik az akadályokat, és a multiinformációs kijelzőn látható vizuális jelzéssel, valamint hallható hangjelzéssel figyelmeztetik a vezetőt.

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

Az egylencsés kamerának és lézerérzékelőnek léteznek korlátai az útakadályok, sávok, és forgalmi jelzések felismerésében. Kérjük, ne bízza rá magát a rendszerre, mindig vezessen biztonságosan!

 

Hátsó keresztirányú forgalmi figyelmeztetés*

Tolatás közben maximum 8 km/h sebességig a jármű két, hátulra szerelt, oldalsó szenzort használva figyelmezteti a vezetőt az oldalról érkező jármű- vekre, a parkolóhelyről történő tolatáskor. Jármű érzékelése esetén a vezető a multiinformációs kijelzőn vizuális jelzést láthat, és figyelmeztető hangjelzést hallhat. Ennek segítségével a vezető biztonságosabb módon manőverezhet ki olyan parkolóhelyekről, ahol a jármű egyik, vagy mindkét oldalán korlátozottak a látási viszonyok.

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

Új Vitara

Új Vitara

már 7 790 000 Ft-tól

360 fokos kamera

360 FOKOS KAMERA

 

A 360 fokos nézet növeli a biztonságot és kényelmet. A négy (első, hátsó és két oldalsó) kamera változatos nézőpontokat kínál, beleértve a 3D-nézetet a biztonságos induláshoz, valamint a felülnézetet a biztonságosabb parkolás érdekében. Elérhető a 9 colos érintőpaneles infotainment-rendszerrel együtt, amely az új S-CROSS GLX szint alapfelszereltségének része.

 

A 360 fokos nézetet adó kamerának vannak holtterei, ezért nem helyettesíti a biztonságos vezetést. Kérjük, ne hagyatkozz kizárólag erre a rendszerre! Mindig vezess biztonságosan!

ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI MODELLEKNÉL

S-CROSS

S-CROSS

már 8 250 000 Ft-tól

FILMEK

Ismerje meg a Suzuki technológiát, kisfilmjeink segítségével! Nézze meg hogyan működnek vezetéstámogató rendszereink! 

Sávtartó asszisztensek

Parkolj, mint egy profi!

Holttérfigyelő

Adaptív tempomat

Mit jelent a 3+7 év garancia?

AZ ÚJ WLTP ELŐÍRÁSOK BEMUTATÁSA

A WLTP egy új és hatékonyabb módszer a korábbinál az autók üzemanyag fogyasztásának és kibocsátásának mérésére.

A Világszinten Összehangolt Könnyűgépjármű-vizsgálati Eljárás (a továbbiakban: WLTP) üzemanyag fogyasztás és kibocsátás mérésre használt új laboratóriumi tesztjeit úgy dolgozták ki, hogy azok a meglévő, 1980-as években bevezetett NEDC (Új Európai Vezetési Ciklus) teszthez képest a modern vezetési körülményeknek megfelelőbb értékeket produkáljanak.

 

Az új WLTP tesztfeltételeket EU-s jogszabály határozza meg, és azok európai megvalósítása ebben az évben elkezdődik. Az új WLTP teszt lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy megtekintsék az adott jármű pontos, reprezentatív, tényleges útteljesítményt tükröző környezeti teljesítmény adatait.

 

A régi (NEDC) teszt és az új (WLTP) módszer között számos különbség van. Néhány fő különbség:

A WLTP teszt hosszabb távon történik és szigorúbb feltételek között, mint az NEDC. A tesztsebességek magasabbak, ami a modern autópálya vezetési stílust tükrözi. A használt hőmérséklet tartomány szélesebb. A teszt minden járműberendezést figyelembe vesz.

 

A WLTP előírások megvalósítása

Az alábbiakban megtalálható néhány, az összes autómárkára vonatkozó időpont:

2017. szeptember 1. A fenti dátumtól kezdve minden újonnan bevezetett járművet tesztelni kell WLTP feltételek szerint.

2018. szeptember 1. Minden újonnan regisztrált járművet tesztelni kell WLTP feltételek szerint.

2019. január A reklámozott járműadatokat frissíteni kell a WLTP üzemanyag fogyasztási adatokkal.

 

Annak érdekében, hogy az autóvásárlók könnyen megértsék, hogyan hasonlítható össze egy régi NEDC feltételek szerint tesztelt jármű egy új WLTP feltételek szerint tesztelt járművel, a szabályozó hatóságok megkérték az összes gyártót, hogy továbbra is NEDC eredményeket közöljenek. Ez azt jelenti, hogy a már WLTP feltételek szerint tanúsított járművek eredményeit konvertálják egy NEDC szerint megfelelő értékre. A tájékoztatókban és reklámokban található üzemanyag fogyasztási és CO2 kibocsátási adatok ezért továbbra is NEDC adatokként jelennek meg.

 

A WLTP egyszerűen egy új és hatékonyabb módszer az autó üzemanyag fogyasztásának és kibocsátásának mérésére, ezért a WLTP modell szerinti adatok az ugyanarra a járműre korábban publikált régi (NEDC) adatoktól eltérően jelennek meg.

 

A gyártás alatt álló összes Suzuki modellt az új WLTP módszer szerint tesztelték.

 

A szabályozó hatóságok minden járműgyártó számára lehetővé tették, hogy korlátozott számban folytassák a nem WLTP módszer szerint tesztelt járművek értékesítését azt követően is, hogy a WLTP 2019. szeptember 1-én hatályossá válik. A WLTP szerint tesztelt és a régi NEDC folyamat szerint tesztelt Suzuki modellek között nincs specifikációs különbség, tehát a tényleges üzemanyag fogyasztásuk és kibocsátásuk azonos marad, függetlenül attól, hogy melyik módszert alkalmazták esetükben.

 

A WLTP tesztre és a háttérre vonatkozó összes részlet elérhető az alábbi weboldalon: https://wltpfacts.eu

Többet szeretnék megtudni

Mutass kevesebbet