Gyakori kérdések

Ügyfélszolgálat

1.

COC dokumentumot hol tud igényelni?

A COC dokumentum kiállítását hivatalos Suzuki márkakereskedéseinknél tudja igényelni. A kiállítással kapcsolatos egyéb információkkal a kiválasztott márkakereskedésben tudnak Önnek segíteni.

2.

Adott gépjárműbe milyen viszkozitású olaj az elsődleges gyári ajánlás?

A gyári ajánlású motorolajról bőveben a gépjárművéhez mellékelt kezelési útmutató 7. fejezetének "Ellenőrzés és karbantartás" része alatt tud tájékozódni.

3.

Hogyan tudja a gépjárműve elveszett, sérült kulcsát pótolni?

Kérjük, hogy forduljon egy Önhöz közeli, vagy preferált hivatalos Suzuki márkaszervizhez az elveszett autókulcs pótlásának érdekében

4.

Hogyan pótolható az elveszett jótállási és szervizfüzet?

Kérjük, hogy forduljon egy Önhöz közeli, vagy preferált hivatalos Suzuki márkaszervizhez az elveszett jótállási és szervizfüzet pótlásának érdekében

5.

Kezelési útmutatót szeretne elektronikus formában, honnan szerezheti be?

A kezelési útmutatók online formátumban nem beszerezhetőek. A jelenleg forgalmazott gépjárművek kezelési útmutatóinak online megtekintésére várhatóan 2022. árpilisától lesz lehetőség a weboldalunkon.

6.

Kezelési útmutatót szeretne korábbi autómodellhez, hol tud hozzájutni?

Korábbi Suzuki modellekhez, illetve a jelenleg forgalmazott gépkocsikhoz tartozó kezelési útmutató megrendelésére hivatalos Suzuki márkaszervizeinkben van lehetőség.

7.

Milyen szervizperiódus vonatozik az adott gépjárműre?

A gépjáművének szervizintervallumával kapcsolatban bővebb információt a mellékelt kezelési útmutató 7. fejezetének "Rendszeres karbantartási ütemterv" résznél tud tájékozódni.

8.

Szerepel-e a gépjárműve visszahívási kampányban?

Visszahívási kampányról érdeklődhet írásban a https://auto.suzuki.hu/ugyfelszolgalat weboldalon keresztül, vagy érdeklődjön márkaszervizeknél

9.

A rádióhoz tartozó kódot honnan tudja lekérni?

Kérjük, hogy forduljon egy Önhöz közeli, vagy preferált hivatalos Suzuki márkaszervizhez a rádiókód lekérésének érdekében.

10.

Hogyan lehet a navigációs SD kártyát frissíteni?

Szeretnénk tájékoztatni, hogy jelenleg nincs lehetőség a navigációs kártya frissítésére, csak új kártya megvásárlására. Vásárlási szándékával kérjük forduljon márkaszervizeinkhez.

11.

Alkatrészt szeretne korábbi modellhez vásárolni, hol juthat hozzá?

Alkatrész vásárlása esetén kérjük, hogy keressen fel egy Önhöz közeli, vagy preferált hivatalos Suzuki márkakereskedést. A Magyar Suzuki Zrt.-től nincs lehetőség alkatrészt vásárolni.

12.

Van-e magyar nyelvű menürendszer?

A Suzuki modellek tervezésekor már eldől, mely nyelveken érhetőek el a menük, melyet a későbbiekben módosítani sajnos nem lehetséges.

13.

Mikor vezették be a 3+7 év Boosterjet garanciát?

A Suzuki 3+7 év Boosterjet PRO garancia 2018. augusztus 23-án vezettük be.

14.

Honnan tudhatja meg a gépjárműve pontos gyártási idejét?

A kérdés kapcsán kérjük, hogy forduljon márkaszervizeinkhez. Munkatársaink a tulajdonjog igazolását követően tudnak információval szolgálni.

15.

Hol talál információt a hivatlalos átlag üzemanyagfogyasztásról?

Weboldalunkon a "Modellek" menüpont alatt kiválasztott gépjármű leírásában találhat információt a hivatalos üzemanyagfogyasztásról.

16.

Nem hivatalos márkaszervizben is elvégeztetheti-e az éves szervizt?

Önnek lehetősége van márkafüggetlen szervizben is elvégeztetni az éves szervizt. Ehhez a gépkocsi kezelési könyvének karbantartás fejezetében meghatározott technológia szerinti javításokat szükséges elvégezni az ott meghatározott karbantartási ütemterve alapján. Kérjük Önt, hogy ez esetben mindenképpen őrizze meg a kapott munkalapot, számlát, kérje a felhasznált anyagok, olajok, folyadékok stb. pontos feltüntetését, a rendszeres karbantartás szervizfüzetben történő bejegyzését, bélyegzését, annak érdekében, hogy esetleges későbbi ügyintézés során igazolni tudja a munkák megfelelő elvégzését.

17.

Milyen feltételekkel köthet Prémium Assistance szolgáltatást? Meg lehet-e újítani?

A szolgáltatással kapcsolatban minden információt megtalál a következő weboldalon: https://mysuzuki.hu/orszagutisegely/#premium-assistance

18.

Milyen feltételei vannak a kiterjesztett garancia megkötésének?

A Suzuki Prémium garancia a gyártói garancia lejártát követő napon lép életbe, a Suzuki által előírt szervizelési munkálatokat az üzembe helyezéstől kezdődően időben elvégezték a Kezelési útmutató előírásainak megfelelően. A jelen, Suzuki Prémium* garancia érvényesíthetőségének előfeltétele az előírt időszakos karbantartások időben történő elvégzése, melynek tűréshatára 1 hónap/2500 km.

Bővebben: https://mysuzuki.hu/kiterjesztettgarancia/assets/pdf/GB_HU_Suzuki_kiterjesztett_garancia_feltetelek.pdf

19.

Van-e tűréshatár a kötelező szervizintervallumoknál?

A Suzuki Garancia és szervizfüzetben foglaltak szerint meghatározott kötelező karbantartási intervallumoktól eltekinteni nem áll módunkban, illetve sem időbeni, sem kilométer futás tekintetében nem tudunk toleranciát alkalmazni.

20.

Hol érhető el tesztvezetés a különböző modellekre?

Amennyiben elérhető az adott gépjármű tesztvezetésre akkor a weboldalunkon a "Tesztvezetés" menüpontra kattintva, kiválasztva a megfelelő gépkocsit tudja elküldeni tesztvezetési igényét márkakereskedéseinknek.

További kérdések

Mutass kevesebbet

Finanszírozás

1.

Miért érdemes a Suzuki Preferencia programot választani?

- A Suzuki Preferencia program 3 legfőbb előnye a kényelem, a biztonság és a racionalitás.

- Kényelmes, mert lényegesen egyszerűbb adminisztrációval jár a tervezett autócsere a futamidő végén.

- Biztonságos a kiszámítható fix havidíjaknak köszönhetően.

- Racionális választás, ha ismerjük autóhasználati és autócsere szokásainkat, valamint ezeket jól be tudjuk illeszteni a háztartási költségeinkbe. A Suzuki Preferencia programban történő részvétellel nem vállal nagyobb kockázatot, mint egy bármilyen, a piacon fellelhető gépjármű finanszírozás választásával, ugyanakkor egy olyan lehetőséget kapunk (a tervezett autócsere lehetőségét) amely más konstrukciók esetén lényegesen bonyolultabb ügymenettel jár.

2.

Miért megfelelő választás számomra a Preferencia finanszírozás?

A Suzuki Preferencia finanszírozási program célja, hogy egy egyszeri önerő (20-50%) befizetését követően olyan megoldást kínáljunk fel ügyfeleink részére, ami elősegíti a gépjármű tervezett cseréjének lehetőségét előre meghatározott időszakonként (3-5 év). Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a választott futamidő végén mindenképpen sort kell keríteni a cserére. Ez a pénzügyi termék önmagában megegyezik a normál pénzügyi lízing termékkel, tehát adott esetben ugyanúgy viselkedik, mint bármelyik zártvégű pénzügyi lízing, de amennyiben a Suzuki Preferencia programot választja felmerül egy újabb lehetőség is, autót cserélni úgy, hogy az új szerződés alacsony azonnali felmerülő költségek mellett és lehetőleg hasonló mértékű havi lízingdíjakkal jöhessen létre az Ön új autójára is.
3.

Magánszemélyként milyen előnnyel jár számomra ez a finanszírozási forma?

A futamidő végén keletkezik egy beszámítási különbözet, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy megállapodjanak egy márkakereskedővel és a következő finanszírozási szerződésben önerőként használják fel a fennmaradó összeget. Így akár a futamidőtől függően, 3- 5 évente, a Suzuki friss modellpalettájából választhatnak az ügyfelek egy számukra megfelelő új gépjárművet.
4.

Mi segít abban, hogy a tervezett autócsere létrejöhessen?

A Suzuki Preferencia programban alkalmazott zártvégű pénzügyi lízing termék úgy lett kialakítva, hogy feltételei - tehát az önerő, a futamidő és az utolsó kiemelt díj együttállása - elősegítsék a futamidő végén a beszámítási különbözettel megvalósuló autócserét. A konstrukció kialakításánál az alábbi szempontokat tartottuk szem előtt:

- tervezhető és kiszámítható legyen a gépjármű váltás,

- lehetőleg beláthatóan rövid maradjon a futamidő (3-5 év),

és olyan utolsó kiemelt díja legyen a lízingnek, ami eleget tesz annak a kritériumnak, hogy egyrészt alacsonyan tartsa a havonta fizetendő lízingdíjakat, másrészt a gépjármű várható piaci értéke alatti legyen a futamidő végén.

5.

Mik azok a legfontosabb alapfogalmak, amelyeket érdemes tisztázni és megérteni mielőtt bármilyen döntést hozok?

Önerő:

A köznyelvben a beülő összeg, amely lízingszerződés első kiemelt díja, a finanszírozási időszak legelején (jelen finanszírozási program esetében a mértéke 20% - 50% közötti a gépjármű bruttó vételárának százalékában.

Beszámítási különbözet:

A Suzuki Preferencia program egyik lényeges eleme a beszámítási különbözet. A finanszírozási feltételek (önerő, futamidő, utolsó kiemelt díj) úgy kerültek kialakításra, hogy elősegítsék ennek létrejöttét a futamidő végén és könnyítsék az autócseréhez kapcsolódóan felmerülő azonnali költségeket azáltal, hogy a különbözet beszámítható a következő lízingszerződés önerejébe. A beszámítási különbözet tulajdonképpen a futamidő végi várható piaci érték és az utolsó kiemelt lízingdíj különbsége, tehát abból adódik, hogy a gépjármű többet fog érni, mint a futamidő végi utolsó lízingdíj tartozás. Mire jó ez? Amennyiben az autócsere mellett dönt, Önnek lehetősége van ezt a különbözetet az új szerződésének önerejébe beszámítani, ezáltal az önerő szükséglet lényegesen alacsonyabb lesz, vagy bizonyos esetben ezen felül már nem kell további befizetéssel számolnia.

6.

Mit kell vállalni a programban történő részvételhez?

  • A hagyományos zártvégű pénzügyi lízingszerződés megkötéséhez szükséges feltételek teljesítését.
  • Teljeskörű Casco biztosítás megkötését és fenntartását a futamidő alatt.
  • A Suzuki Preferencia Visszavásárlási Feltételek (Tájékoztatás) dokumentumban foglalt feltételek betartása, hogy a gépjármű futamidő végi beszámítási ára megállapítható legyen. Ezek közül a legfontosabbak:
    • futásteljesítmény meghatározása a futamidő elején,
    • a gépjármű kötelező szervizeinek márkaszervizben történő elvégzése,
    • a gépjármű állagára vonatkozó előírások teljesítése.

Fontos kihangsúlyozni, hogy a fenti feltételeket, de különösképpen a futásteljesítményt és a futamidőt úgy érdemes meghatározni, hogy azok a használati szokásainkhoz a legjobban illeszkedjenek.

7.

Mit jelent a Suzuki Preferencia Visszavásárlási Feltételek (Tájékoztatás)?

Ez egy tájékoztatás, amelyet a márkakereskedés készít Önnek, annak érdekében, hogy az első Preferencia szerződés indulásakor tudjon adni egy olyan – a jelenlegi piaci körülmények alapján legjobban meghatározható – visszavásárlási / beszámítási árat, ami által a futamidő végén Önnek Beszámítási különbözete keletkezik.

A szerződés célja, hogy már az elején tudjunk mutatni egy várható jövőbeli kalkulációt az autócsere szemléltetésére. Természetesen előfordulhat, hogy a piaci körülmények olyan mértékben változnak - akár pozitív vagy negatív irányba -, hogy az előzetes kalkuláció nem valósítható meg.

8.

Miért éri meg lecserélni egy olyan autót, amire a 3+7 év Hybrid Pro vagy Hybrid Pro+ garancia érvényes?

A garancia időszakon belül értékesített gépjármű értéke magasabb lehet, hiszen a garanciával értékesített használt autók nagyobb biztonságot adnak a potenciális új tulajdonosuknak. A 3+7 év Hybrid Pro vagy Hybrid Pro+ garanciával ellátott Suzuki modellek futamidő végi beszámítási ára is magasabb lehet, ami által a Beszámítási különbözet összege is magasabb.
9.

Mi van, ha az autót nem szeretném az előre meghatározott áron eladni a kereskedésnek?

A futamidő végén előfordulhat olyan eset, amikor a futamidő elején meghatározott feltételes visszavásárlási érték alacsonyabb, mint a gépjármű piaci értéke. Ebben az esetben Önnek lehetősége van az autócsere feltételeinek újratárgyalására a márkakereskedéssel, vagy adott esetben egy másik márkakereskedés beszámítási ajánlatát elfogadni.
10.

Mit tehetek, ha a futamidő végén nem szeretném lecserélni az autót?

A Suzuki Preferencia program nem jár kötöttséggel az autócserét illetően, Önnek tehát lehetősége van

  • a gépjárművet önállóan értékesíteni,
  • a finanszírozást bármikor előtörleszteni vagy végtörleszteni,
  • a gépjármű tulajdonjogát megszerezni a futamidő végén az utolsó kiemelt díj megfizetésével, vagy
  • az utolsó kiemelt díjra továbbfinanszírozási ajánlatot kérni (akár az eredeti fix lízingdíjakkal, akár más egyeztetett feltételekkel).

További kérdések

Mutass kevesebbet

Hibrid

1

Mindegyik Suzuki Hybrid modellt kívülről kell tölteni?

Nem. A Suzuki Hybrid modelljei közül egyedül az Elektromos hálózatról tölthető hibridet kell kívülről, az otthoni elektromos hálózatról, illetve töltőállomásokon tölteni. Ez a hibridtípus hosszú távú, akár 75 km-es* önálló elektromos hajtásra képes.

*WLTP-mérés kombinált vezetési ciklus alapján.

2

Mennyi időbe telik az Elektromos hálózatról tölthető hibrid teljes feltöltése?

A feltöltési idő otthoni hálózatról, szokásos háztartási csatlakozással:
- kb. 7,5 óra, amennyiben 230 V / 10 A áll rendelkezésre,
- és 9 óra 230 V / 8 A esetében.
Utcai töltőállomáson kb. 5 óra szükséges 230 V / 16 A-rel számolva a gyorstöltőnek (Type 2 kábel + Mennekes csatlakozók) köszönhetően.

3

Milyen áramot használnak azok a modellek, amelyek nem tölthetőek kívülről?

A Suzuki Lágy hibrid és Hibrid modellek a lassítás és fékezés során keletkező energiát alakítják át elektromos árammá, de a Suzuki Hibrid modellje képes még egy konverter segítségével a benzinmotor által termelt energiát is eltárolni és felhasználni.

4

Mekkora szervizköltséggel kell számolni a Suzuki Hybrid rendszer meghibásodása esetén?

Érdemes tudni a Suzuki Hybrid rendszerekről, hogy a kevesebb mozgó alkatrész miatt kisebb a meghibásodás lehetősége. Emellett a Suzuki megnyugtató 3+7 év garanciát vállal minden Hybrid modelljére. Részletek az alábbi oldalon és a márkakereskedésekben.

5

Mekkora üzemanyag-fogyasztással lehet számolni az egyes hibridtípusok esetében?

A pontos fogyasztási adatok megtekinthetők az egyes modellek termékoldalán. A Hybrid modellek menüpontban válassza ki kedvencét, és egy kattintás után máris mindent megtudhat!

6

Milyen előnyöket jelent az Elektromos hálózatról tölthető hibridhez járó zöld rendszám?

Nemcsak ingyen parkolhat vele az engedélyezett helyeken, de a zöld rendszámmal rendelkező járművek után jelenleg 0 forint gépjárműadót, regisztrációs adót és átírási illetéket kell fizetni.

7

Mi az EV-üzemmód?

EV-üzemmódban az autót kizárólag az elektromotor hajtja meg, a benzinmotor nem vesz részt a hajtásban. Ebben az üzemmódban a jármű szinte hangtalanul közlekedik, míg az üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás 0-ra csökken.

8

Mi a hibrid üzemmód?

Hibrid üzemmódban a benzinmotor és az elektromotor együtt hajtja meg az autót, jelentősen csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást.

további kérdések

Mutass kevesebbet