Suzuki hibrid
Üzemanyag-takarékos, gazdaságos autók

Hibridtechnológia

Eljött az idő, hogy megtapasztalja a Suzuki Hybrid 12V, vadonatúj hibrid benzin-elektromos üzemű, fejlett járműtechnikai rendszerünket. A technológia csökkenti a szén-dioxid kibocsátást, és javítja az üzemanyag-takarékosságot, ami önnek alacsonyabb fenntartási költségeket jelent. Ráadásul könnyebb és kevésbé helyigényes, mint a megszokott hibridrendszerek, ami a könnyűsúlyú karosszériával egyesítve nemcsak még gazdaságosabb, de fürge teljesítményt is biztosít.


A hibrid csökkenti az üzemanyag-fogyasztást

Ez a 12 voltos hibrid rendszer olyan helytakarékos, egyúttal könnyűsúlyú egység, amely magában foglalja a generátorként és indítómotorként egyaránt működő integrált indítógenerátort (más néven ISG). A motorhoz szíjjal kapcsolódó ISG a jármű elindulásakor és gyorsításakor segíti a motor működését, ezenkívül regeneratív fékezéssel áramot is fejleszt, ami hozzájárul az üzemanyag-takarékosság javításához és a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez.

Az autókhoz kifejlesztett hibrid benzin-elektromos motorrendszerünk az első utasülés alatt elhelyezett nagy teljesítményű, kompakt lítiumion-akkumulátor segítségével energiatárolásra is képes, emellett az integrált indítógenerátorral működtetett motorleállító funkciót (stop & start) is tartalmaz. Az Suzuki Hybrid 12V rendszer csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját, minden egyéb körülmény esetén az ISG-egység segítségével teszi lehetővé a motor zökkenőmentes és csendes újraindítását.
A hibrid gyorsulás közben biztosított energiarásegítés miatt úgy nevezett lágy hibrid rendszernek tekinthető, amely ideális a kompakt autókban történő alkalmazás szempontjából, és mindössze 6,2 kg-mal növeli az összsúlyt.
A regeneratív fékezésnek köszönhetően, amelynek során a kinetikus hőenergia villamos energiává alakul, az ISG a hagyományos generátoroknál nagyobb hatásfokkal termel áramot. Az ISG-egység azonnal érzékeli a fékpedál lenyomását, és egyaránt tölti a lítiumion-akkumulátort és a 12 voltos hagyományos akkumulátort.

BoosterJet

A BoosterJet motorok fogyasztása optimalizált. Kisebb üzemanyag igény és már alacsony fordulatszámon elérhető maximális dinamizmus jellemzi őket.

Fedezd fel a Boosterjet motorben rejlő lehetőségeket legnépszerűbb modelljeinkben! A Boosterjet motorok fogyasztási és kibocsátási adatai modelltől függően eltérőek. Az adatok tájékoztató jellegűek.

Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet

A méretcsökkentés elve alapján tervezett 1.4 BoosterJet egy közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, turbómotor, amely mindössze egy literes lökettérfogata ellenére az 1,8 literes szívómotorokra jellemző forgató-nyomatékot adja le, nagyon alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett. Közvetlen üzemanyag-befecskendezéses rendszere hozzájárul az alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz és a motor hengereiben kialakuló hőmérséklet csökkentéséhez. A hengerekbe nagy nyomású levegőt szállító turbófeltöltő már alacsony fordulatszám-tartományban is nagy forgatónyomatékot biztosít, így a városi közlekedéstől a sportos országúti autózásig számos helyzetben kitűnően megállja a helyét.

Felszereltségtől és motorizáltságtól függő üzemanyag-fogyasztás vegyes használat mellett: WLTP szabvány szerint: 5.434-6.009 l/100 km, NEDC szabvány szerint: 4.3 - 5.3 l/100km. CO2-kibocsátás vegyes használat mellett: WLTP szabvány esetében: 123-136 g/km, NEDC szabvány alapján: 98-122 g/km
A kép illusztráció, a változtatás jogát fenntartjuk. További részletek: suzuki.hu

230

Nyomaték (Nm)

135

CO2 kibocsátás (g/km)*

140

Lóerő (82 kW)

5.9

Fogyasztás (l/100km)*

*WLTP szerinti számításnak megfelelő értékek

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet

A Vitara BoosterJet motorja példát mutat a teljesítmény és a hatékonyság terén. Az erőteljes, négyhengeres 1.4 Boosterjettel sportos az autó, még mindig mérsékelt üzemanyag-fogyasztás mellett.

Felszereltségtől és motorizáltságtól függő üzemanyag-fogyasztás vegyes használat mellett: WLTP szabvány szerint: 6.554 - 7.623 l/100 km, NEDC szabvány szerint: 5.7-6.2 l/100km. CO2-kibocsátás vegyes használat mellett: WLTP szabvány esetében: 148-172 g/km, NEDC szabvány alapján: 131-141 g/km
A kép illusztráció, a változtatás jogát fenntartjuk. További részletek: suzuki.hu

220

Nyomaték (Nm)

148

CO2 kibocsátás (g/km)*

140

Lóerő (82 kW)

6.5

Fogyasztás (l/100km)*

*WLTP szerinti számításnak megfelelő értékek

Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 BoosterJet

Az SX4 S-Cross áramvonalas gépházteteje alatt kétféle közvetlen befecskendezésű turbómotor működhet, és mindkettőt arra terveztük, hogy a lehető leghatékonyabban hasznosítsa az energiát. Mindegy, milyen útviszonyok között autózol, a BoosterJet dinamikus teljesítményt nyújt, alacsony üzemanyag-fogyasztással.

Felszereltségtől és motorizáltságtól függő üzemanyag-fogyasztás vegyes használat mellett: WLTP szabvány szerint: 6.641-7.486 l/100 km, NEDC szabvány szerint: 5.8-6.1 l/100km. CO2-kibocsátás vegyes használat mellett: WLTP szabvány esetében: 150-169 g/km, NEDC szabvány alapján: 132-140 g/km
A kép illusztráció, a változtatás jogát fenntartjuk. További részletek: suzuki.hu

220

Nyomaték (Nm)

150

CO2 kibocsátás (g/km)*

140

Lóerő (88 kW)

6.6

Fogyasztás (l/100km)*

*WLTP szerinti számításnak megfelelő értékek

Allgrip

Négyféle választható üzemmód

Allgrip összkerékmeghajtás a még nagyobb kalandokért. Vállalatunk 1970 óta folyamatosan tökéletesíti az összkerékhajtását, ami magasabb szintre emeli a Suzuki autók képességeit.

Auto
Alacsony fogyasztást biztosít az átlagos útviszonyok közt. A rendszer csak akkor kapcsol összkerékhajtásra, ha csúszást érzékel.

Sport
Élvezetesebb teljesítményt nyújt a kanyarokban, mivel nagyobb nyomaték jut a hátsó kerekekre. A gázpedál/nyomaték-karakterisztika optimalizálásával a motor élénkebben reagál a gázadásra, a hatsebességes automata váltós modellekben pedig magasabb marad a motor fordulatszáma.

Snow
Optimális beállítás a havas, poros és lefagyott utakra. Nagyobb tapadást biztosít, amikor ilyen útfelületeken gyorsítasz, és az autó még a csúszós utakon is stabilabban halad.

Sport*
Kiszabadítja az autót a hó, a sár vagy homok fogságából. A rendszer több nyomatékot továbbít a hátsó kerekekre, és a feladathoz optimalizálja az ESP® és egyéb technológiák működését.

* 60 km/órás sebességnél átkapcsol Snow üzemmódba



AllGrip Select modellek


Vitara Scross

AllGrip - Összkerékmeghajtás felezővel ellátott osztóművel
A Jimny minden helyzethez alkalmazkodik. Ha a haladás nehézzé válik, tedd az osztóműt 4L üzemmódba a maximális nyomaték és vonóerő elérése érdekében. Egyenletes off-road csapáson vagy hófedte utakon válts 4H üzemmódba, és élvezd az összkerékhajtás nyújtotta vonóerőt nagyobb sebességnél is. Ha visszaérsz a burkolt útra, válts vissza 2H (kétkerékmeghajtás) üzemmódba a simább, csendesebb és üzemanyag-takarékosabb autózáshoz.



AllGrip Pro modellek


Jimny

Az optimális 4WD rendszer
Az ALLGRIP AUTO az optimális 4WD rendszer, amely megkönnyíti a mindennapos vezetést különösen a csúszós vagy havas útfelületen. A viszkózus tengelykapcsolós négykerék-meghajtású rendszer automatikusan osztja meg a nyomatékot a hátsó kerekekkel, amikor azt érzékeli, hogy az első kerekek nem tapadnak az úton.



AllGrip Auto modellek


Swift Ignis

Vezetéstechnológia

DSBS (kombinált érzékelős vészfékasszisztens) (GLX)*

Menet közben a két érzékelő (kamera és lézerérzékelő) meghatározza, fennáll-e az ütközés veszélye az elöl haladó járművel vagy egy gyalogossal. Ütközésveszély esetén az autó a helyzettől függően különböző módokon reagálhat.

1. Hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt

2. Fokozott ütközésveszély és a vezető vészfékezése esetén működésbe hozza a fékasszisztenst a fékerő megnöveléséhez

3. Még nagyobb ütközésveszély esetén automatikusan és erőteljesen működteti a fékrendszert

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

Figyelmeztetés és felismerés*

Sávtartás-figyelmeztetés
Egy hosszú nap után támogatást nyújt neked. Amikor a jármű hozzávetőleg 60 km/h fölött halad, és a sávon belül egyik széltől a másikig kóvályog, a rendszer csipogó figyelmeztető jelzést ad, és a műszerfalon fényjelzés is jelez. Ez felhívja a vezető figyelmét az álmosság vagy más tényező miatti kontrollálatlan irányváltásokra.

Sávelhagyás-figyelmeztetés
Miközben a jármű 60 km/h-nál nagyobb sebességgel halad, a sávelhagyásra figyelmeztető funkció meghatározza a jármű útvonalát, és ha sávelhagyást észlel fényjelzéssel (kijelző és ikon), valamint érzékelhető figyelmeztetéssel (a kormánykerék rezgetésével) figyelmezteti a vezetőt.

Sávtartó
60 és 160 km/h közötti sebességnél az autó egy (egylencsés) kamera segítségével beazonosítja a sávot. Amikor a rendszer felismeri, hogy az autó elhagyja saját sávját, automatikusan segíti a vezetőt a sávba való visszatérésben az elektromos szervokormány segítségével.

Sávtartás figyelmeztetés
Amikor a jármű hozzávetőleg 60 km/h fölött halad, és a sávon belül egyik széltől a másikig kóvályog, a rendszer csipogó figyelmeztető jelzést ad, és a műszerfalon fényjelzés is jelez. Ez felhívja a vezető figyelmét az álmosság vagy más tényező miatti belengésre.

Forgalmi jelzések felismerése
A rendszer az egylencsés kamera segítségével figyelemmel kíséri a közúti forgalmi jelzéseket. A sebességkorlátozásra vonatkozó vagy behajtást tiltó jelzések érzékelésekor a rendszer megjeleníti az adott jelzést a műszeregységen, emlékeztetve a vezetőt, hogy az autó épp milyen jelzés mellett haladt el. Több jelzés érzékelésekor maximum három jelzés egyidejű megjelenítésére van lehetőség.

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

Holttérfigyelés*/**

15 km/h fölött a sávváltás biztonságát két, hátulra szerelt oldalsó érzékelő biztosítja, melyek érzékelik a jármű mindkét oldalán a hátsó holtterekben lévő, vagy oda érkező járműveket. Amikor a rendszer a hátsó holtterek valamelyikében jármű közeledését vagy tartózkodását érzékeli, egy figyelmeztető LED ikon villan fel az adott oldal külső visszapillantójában. Ha a vezető sávváltáshoz irányjelez, a villogó LED ikont figyel- meztető hangjelzés kíséri.

* Az egylencsés kamerának és lézerérzékelőnek léteznek korlátai az útakadályok, sávok, és forgalmi jelzések felismerésében. Kérjük, ne bízd rá magadat a rendszerre, mindig vezess biztonságosan!
** A holttérfigyelő GL+ AllGrip és GLX felszereltség esetén elérhető.

1.

2.

3.

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

Adaptív tempomat (ACC)*

Ha az autó előtt egy másik jármű halad, az adaptív tempomat a milliméteres hullámhosszú radarral felméri a másik jármű távolságát, és a három beállítás közül kiválasztott beállításnak megfelelően automatikusan fenntartja a járművek közötti távolságot.**

Ha az autó előtt nincs jármű, a rendszer fenntartja a vezető által beállított sebességet (40 km/h fölött).

Adaptív tempomat Stop & Go funkcióval* (kizárólag a hatsebességes automata váltó esetében) Az adaptív tempomaton felül a Stop & Go funkció segíti a vezetőt a gyorsításban és fékezésben, miközben biztonságos távolságot tart fenn az elöl haladó járműtől.

A Stop & Go funkcióval ellátott adaptív tempomat képes az autót akár teljesen lefékezni az elöl haladó jármű mögött, és további támogatást nyújtani a vezető részére, például forgalmi dugók esetén.***

* Az egylencsés kamerának és lézerérzékelőnek léteznek korlátai az útakadályok, sávok, és forgalmi jelzések felismerésében. Kérjük, ne bízd rá magad a rendszerre, mindig vezess biztonságosan.
** A járművek közötti távolság a jármű sebességétől függ.
*** A Stop & Go funkcióval ellátott adaptív tempomat az autó teljes megállása után 2 másodperccel kikapcsol, a féket pedig kiengedi.

1. Állandó sebességtartás
Ha az autó az elöl haladó járműtől elegendő távolságra van, a Vitara a beállított állandó sebességgel halad.

2. Járműkövetés
Ha az autó az elöl haladó járműtől elegendő távolságra van, a Vitara a beállított állandó sebességgel halad. (kizárólag Stop & Go funkcióval ellátott ACC esetében) Ha az elöl haladó jármű lefékez, a Vitara automatikusan fékez, miközben elegendő távolságot tart fenn az elöl haladó járműtől. Ha az elöl haladó jármű a megállás után 2 másodperccel ismét elindul, a Vitara is ismét elindul és követi. Egyéb esetben az ACC kikapcsol, és a vezető a fékpedállal tarthatja álló helyzetben a Vitarát.

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

Hátsó kamera

A kijelző mutatja a hátsó kamera által rögzített képet, ezzel javítva az autó hátsó részének láthatóságát tolatás közben.

Tolatás közben mindig ellenőrizze a környezetét.

Első és hátsó parkolási érzékelők
A lökhárítókba épített ultrahangalapú szenzorok érzékelik az akadályokat, és a multiinformációs kijelzőn látható vizuális jelzéssel, valamint hallható hangjelzéssel figyelmeztetik a vezetőt.

Hátsó keresztirányú forgalmi figyelmeztetés*
Tolatás közben maximum 8 km/h sebességig a jármű két, hátulra szerelt, oldalsó szenzort használva figyelmezteti a vezetőt az oldalról érkező jármű- vekre, a parkolóhelyről történő tolatáskor. Jármű érzékelése esetén a vezető a multiinformációs kijelzőn vizuális jelzést láthat, és figyelmeztető hangjelzést hallhat. Ennek segítségével a vezető biztonságosabb módon manőverezhet ki olyan parkolóhelyekről, ahol a jármű egyik, vagy mindkét oldalán korlátozottak a látási viszonyok.

* Az egylencsés kamerának és lézerérzékelőnek léteznek korlátai az útakadályok, sávok, és forgalmi jelzések felismerésében. Kérjük, ne bízd rá magad a rendszerre, mindig vezess biztonságosan.

*A vezetéstechnológiai eszközök felszereltségi szinttől függően változhatnak.

Az új WLTP előírások bemutatása

A Világszinten Összehangolt Könnyűgépjármű-vizsgálati Eljárás (a továbbiakban: WLTP) üzemanyag fogyasztás és kibocsátás mérésre használt új laboratóriumi tesztjeit úgy dolgozták ki, hogy azok a meglévő, 1980-as években bevezetett NEDC (Új Európai Vezetési Ciklus) teszthez képest a modern vezetési körülményeknek megfelelőbb értékeket produkáljanak.

Az új WLTP tesztfeltételeket EU-s jogszabály határozza meg, és azok európai megvalósítása ebben az évben elkezdődik. Az új WLTP teszt lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy megtekintsék az adott jármű pontos, reprezentatív, tényleges útteljesítményt tükröző környezeti teljesítmény adatait.

A régi (NEDC) teszt és az új (WLTP) módszer között számos különbség van. Néhány fő különbség:

  1. A WLTP teszt hosszabb távon történik és szigorúbb feltételek között, mint az NEDC.
  2. A tesztsebességek magasabbak, ami a modern autópálya vezetési stílust tükrözi.
  3. A használt hőmérséklet tartomány szélesebb.
  4. A teszt minden járműberendezést figyelembe vesz.

A WLTP előírások megvalósítása
Az alábbiakban megtalálható néhány, az összes autómárkára vonatkozó időpont:

2017. szeptember 1. A fenti dátumtól kezdve minden újonnan bevezetett járművet tesztelni kell WLTP feltételek szerint.
2018. szeptember 1. Minden újonnan regisztrált járművet tesztelni kell WLTP feltételek szerint.
2019. január A reklámozott járműadatokat frissíteni kell a WLTP üzemanyag fogyasztási adatokkal.

Annak érdekében, hogy az autóvásárlók könnyen megértsék, hogyan hasonlítható össze egy régi NEDC feltételek szerint tesztelt jármű egy új WLTP feltételek szerint tesztelt járművel, a szabályozó hatóságok megkérték az összes gyártót, hogy továbbra is NEDC eredményeket közöljenek. Ez azt jelenti, hogy a már WLTP feltételek szerint tanúsított járművek eredményeit konvertálják egy NEDC szerint megfelelő értékre. A tájékoztatókban és reklámokban található üzemanyag fogyasztási és CO2 kibocsátási adatok ezért továbbra is NEDC adatokként jelennek meg.

WLTP értékek
A régi NEDC tesztben három üzemanyag fogyasztási értéket és egy CO2 kibocsátási értéket ismertünk meg. A WLTP módszerrel tesztelt járművek öt üzemanyag fogyasztási és egy CO2 kibocsátási értéket, valamint egy NEDC szerint megfelelő (NEDC) CO2 kibocsátási értéket kapnak.

Mit jelent ez a Suzuki modellek esetében?
Autóink tervezése közben nem feledkezünk meg Önről, így biztosítjuk, hogy a legjobb értékért a legjobb élményt kapja. Az általunk ajánlott egyedülálló HYBRID technológia kiváló tulajdonságokkal bír, mégis elérhető, ami nagymértékű üzemanyag-hatékonyságot és alacsony kibocsátást eredményez az érték és a nagyszerű vezetési élmény terén tett kompromisszumok nélkül.

Fontos megérteni, hogy a WLTP tesztelési módszerre történő váltás nem érinti a tényleges járműteljesítményt, üzemanyag fogyasztást és kibocsátást.

A WLTP egyszerűen egy új és hatékonyabb módszer az autó üzemanyag fogyasztásának és kibocsátásának mérésére, ezért a WLTP modell szerinti adatok az ugyanarra a járműre korábban publikált régi (NEDC) adatoktól eltérően jelennek meg.

A gyártás alatt álló összes Suzuki modellt az új WLTP módszer szerint tesztelték.

A szabályozó hatóságok minden járműgyártó számára lehetővé tették, hogy korlátozott számban folytassák a nem WLTP módszer szerint tesztelt járművek értékesítését azt követően is, hogy a WLTP 2019. szeptember 1-én hatályossá válik. A WLTP szerint tesztelt és a régi NEDC folyamat szerint tesztelt Suzuki modellek között nincs specifikációs különbség, tehát a tényleges üzemanyag fogyasztásuk és kibocsátásuk azonos marad, függetlenül attól, hogy melyik módszert alkalmazták esetükben.

A WLTP tesztre és a háttérre vonatkozó összes részlet elérhető az alábbi weboldalon: https://wltpfacts.eu

Filmek

Kíváncsi vagy, hogyan is működik a BoosterJet motor? Videóink segítségével bepillantást nyerhetsz a BoosterJet motor működési mechanizmusába. Ismerd meg a technológia elméleti oldalát a lehető legegyszerűbben!

Ismerje meg hibrid autóink működésést

SUZUKI BoosterJet – A turbómotor előnyei

Suzuki Swift és Ignis – Lépj szintet, vezess hibridet

Tovább olvasom

Kerti Dominó Ki ne emlékezne a régi idők egyik közkedvelt játékára a Dominóra. Tőlünk most kaphat néhány tanácsot, hogy elkészítse otthon a kerti változatát.

Tovább olvasom

Lorem ipsum dolor sit amet, an soluta detracto vis Mel an animal consulatu, no magna platonem recteque eam. Pri an neglegentur voluptatibus comprehensam, reque mediocritatem mei ad, mei falli facete feugait ei. Habeo tollit tincidunt vis ei, te quem veniam gloriatur eam, albucius epicurei sententiae eu usu. Quaestio rationibus definiebas mea et, aliquip apeirian dissentiunt ut per.

© Magyar Suzuki Zrt., 2018

2500 Esztergom, Schweidel József utca 52.

Adatvédelmi nyilatkozat

Ez a hirdetés nem minősül a Ptk. 6:64. §-a szerinti ajánlattételnek. Az aktuális feltételeket és kondíciókat a Suzuki márkakereskedők mindenkor hatályos, személyre szabott árajánlatai tartalmazzák.